افسردگی بعد از زایمان و راه های درمان آن | بیماری

: در دنیای امروز خیلی از مادران از افسردگی پس از زایمون رنج می برن.لازمه که مادران و هم اینکه افراد تقریبا اونا، علائم افسردگی بعد از زایمون رو بشناسن و از اعضای خونواده، دوستان و پزشکان متخصص، واسه درمان هرچه سریع تر این مریضی کمک بخوان.

: افسردگی بعد از زایمون و راه های درمان اون

روزا و هفته های بعد از زایمون، علاوه بر هیجان انگیز و دل نشین بودن، می تونن واسه شما سخت هم باشن. خیلی از خانوما، بعد از زایمون، تغییرات اساسی رو در اخلاق خود تجربه می کنن، این تغییرات می تونن موقتی باشن و یا این که مدت زمان زیادی به طول بی انجامند. مهم ترین اونا، افسردگی بعد از زایمونه که یکی از عادی ترین مشکلات بعد از زایمون حساب می شه و در بعضی از موارد بسیار شدیده. لازمه که مادران و هم اینکه افراد تقریبا اونا، علائم افسردگی بعد از زایمون رو بشناسن و از اعضای خونواده، دوستان و پزشکان متخصص، واسه درمان هرچه سریع تر این مریضی کمک بخوان. با حمایتا و درمان درست و به موقع، مادرانی که دچار مریضی افسردگی بعد از زایمون هستن، می تونن به زودی بر این مشکل پیروز شدن و به زندگی عادی خود برگردن.

طبق آمارها، بیشتر از ۸۰ درصد خانوما بعد از زایمون مبتلاء به مشکلاتی مثل؛ ناراحتی، تغییرات در اخلاق، احساسات و افسردگی می شن. آدمایی که دچار این مشکل هستن، ممکنه که دقایقی خوشحال باشن و بعد از اون گریه کنن و غمگین و خسته به نظر برسن. افسردگی بعد از زایمون معمولا چد روز زمان میبره، اما در مواردی ممکنه چندین هفته و یا طولانی تر باشه.

دلایل افسردگی بعد از زایمون:

تغییرات در اخلاق و افسردگی بعد از زایمون، در نتیجه تغییرات طبیعی هورمونا در طول بارداری و هم اینکه زایمون، به وجود میان. اندازه هورمونای استروژن و پروژسترونی که در طول بارداری زیاد شده، بعد از زایمون یهویی کم میشه و اخلاق فرد رو تحت تاثیر قرار میده. این هورمونا، در طول یه هفته و یا بیشتر، به میزانی که در طول دوران بارداری بودن، برمی گردن؛ در نتیجه اندازه این هورمونا به مقدار طبیعی می رسه و در بیشتر موارد افسردگی بعد از زایمون بدون درمانای پزشکی، بهبود پیدا میکنه.

راه های درمان افسردگی بعد از زایمون:

استراحت کافی، تغذیه مناسب و هم اینکه مورد پشتیبانی و توجه قرار گرفتن، در درمان افسردگی بعد از زایمون به درد بخور هستن؛ چون که خستگی، کمبود خواب و داشتن استرس، منتهی به شدید شدن ناراحتی و افسردگی بعد از زایمون می شن. واسه مقابله با این مشکل، مادران باید در روزا و هفته های اول بعد از زایمون، کمک اعضای خونواده و دوستای خود رو قبول کنن و به اونا اجازه بدن که در کارایی از جمله خرید، کارای خونه و یا مراقبت از بچه به اونا کمک کنن و وقتی که استراحت می کنن، خوابند و یا حموم می کنن، اونا از کودکشون مراقبت کنن و یا به اون غذا بدن. 

مادران باید خواب کافی دارا باشن و غذای به درد بخور و سالم بخورند. صحبت کردن با اعضای خونواده و یا مادران دیگری که اونا هم تازگیا زایمون کردن، به اونا قوت قلب میده و میفهمن که فقط خودشون نیستن که دچار این مشکلات شدن. اگه اونا تمایل به گریه کردن دارن، نباید جلوی خودشون رو بگیرن و نباید به مسائل غمگین و ناراحت کننده فکر کنن؛ این مریضی باید سیر طبیعی خود رو طی کنه و بهبود یابد. اگه در فردی افسردگی بعد از زایمون بیشتر از ۲ الی ۳هفته به طول رسید، باید به دکتر متخصص مراجعه کنه تا در درمان هر چی سریع تر این مریضی به اون کمک کنه.

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *