جستجو در سایت :   

متغیر زبانی
عدد فازی مثلثی معادل
بدون تأثیر
(۰.۲۵ و ۰ و ۰)
تأثیر بسیار کم
(۰.۵ و ۰.۲۵ و ۰)
تأثیر کم
(۰.۷۵ و ۰.۵ ۰.۲۵)
تأثیر بالا
(۱ و ۰.۷۵ و۰.۵)
تأثیر بسیار بالا
(۱ و ۱ و ۰.۷۵)

جدول ۳-۲: متغیر های زبانی

۳-۸-۲ حل مسئله ANP
به وسیله‌ی روشی که در قسمت ۳-۶ ارائه شده می باشد، نتایج حاصل از پرسشنامه‌ی سوم را تحلیل کرده و اندازه تأثیر معیارها برهم را می‌یابیم. در نهایت قسمت آخر مسئله‌ی ANP را با در نظر داشتن نتایج قسمت ۳-۹-۱ حل کرده و بهترین جایگزین را انتخاب می‌کنیم.

۳-۹ معرفی و تعیین جایگزین‌ها
معرفی و تعیین جایگزین‌ها یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند تصمیم‌گیری می باشد. جایگزین‌ها رویکردهای متفاوتی را برای رسیدن به وضعیت مطلوب از وضعیت اولیه، پیشنهاد می‌دهند. هر جایگزین بایستی مقررات مسئله را ارضا کند.
با در نظر داشتن موضوعات قبل، هدف اصلی در این رساله ارتقاء صنعت حمل‌ونقل هوایی در ایران می باشد. راهکاری هم که ارائه داده‌ایم، ایجاد ائتلاف استراتژیک می باشد. پس می‌خواهیم با ایجاد ائتلاف استراتژیک با یکی از ایرلاین های اطراف خود به وضعیت مطلوب تری نسبت به الان برسیم. به همین دلیل آغاز به معرفی و مطالعه ایرلاین ها و ائتلاف‌هایی می‌پردازیم که پتانسیل ایجاد ائتلاف در آن‌ها موجود باشد. ابزار اصلی در مطالعه این گزینه‌ها، شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سطح تکنولوژی آن‌ها می باشد.

۳-۹-۱ پیوستن به ائتلاف‌های بزرگ سه گانه
اولین نامزدهای ما برای ایجاد ائتلاف، ائتلاف‌های سه‌گانه بین‌المللی هوایی هستند. استار الیانس۱۰۰، اسکای تیم۱۰۱ و وان ورد۱۰۲ در حال حاضر سه ائتلاف بزرگ بین‌المللی هستند که در شرایط فعلی بازار رقابت جهانی قادر به رقابت بوده و خود را به وضعیت پایداری رسانده‌اند.
یکی از سه ایرلاین بزرگ اروپا به همراه ایرلاین های بزرگ امریکا و آسیا شکل‌دهنده‌ی اولیه‌ی هر کدام از این سه ائتلاف بزرگ هستند.
استار الیانس
این ائتلاف به وسیله‌ی United Airlines, Air Canada, Lufthansa, SAS و Thai Airlines در ماه می ۱۹۹۷ تشکیل گردید. قبل از سال ۲۰۰۰ ایرلاین هایی از برزیل، زلاند نو و استرالیا هم به این ائتلاف پیوستند. تا قبل از ورود South African Airways در سال ۲۰۰۶، این ائتلاف هیچ عضوی از قاره‌ی اروپا نداشت.
وان ورد
وان ورد هم یکی از سه ائتلاف بزرگ می باشد که در سپتامبر ۱۹۹۸ به وسیله‌ی پنج ایرلاین American Airlines, Canadian Airlines, British Airways, Cathy Pacific و Qantas تشکیل گردید.
اسکای تیم
اسکای تیم آخرین ائتلاف بزرگ تشکیل شده می باشد. Delta Airline, Aeromexico, Air France و Korean Airlines در ژوئن ۲۰۰۲ این ائتلاف را شکل دادند. بعد از پیوستن KLM و Northwest Airlines به این ائتلاف، در سال ۲۰۰۴، اسکای تیم توانست بعد از استار الیانس خود را به عنوان دومین ائتلاف برتر در دنیا معرفی کند.
عضویت در این ائتلاف‌ها به راحتی ممکن نیست، هر متقاضی عضویت بایستی بتواند استانداردهای مورد انتظار این ائتلاف‌ها را تأمین کند. به بیانی دیگر این ائتلاف‌ها در بالاترین سطح رقابت و سرویس‌دهی در صنعت حمل‌ونقل هوایی قرار دارند و پیوستن به آن‌ها مستلزم داشتن بالاترین سطح استاندارد می باشد.
برای مثال استار الیانس در سایت رسمی خود، شرط عضویت را این‌گونه اظهار می کند:
” شرکت‌های هوایی عضو در ائتلاف استار الیانس از میان محترم‌ترین ایرلاین های جهان هستند. برای اینکه بتوان یکی از اعضای این ائتلاف گردید، ایرلاین های متقاضی بایستی خود را با بالاترین استانداردهای صنعت خدمات به مشتریان، امنیت و زیرساخت‌های فنی مطابقت دهند.”۱۰۳

 :دانلود فایل متن کامل پایان نامه در سایت sabzfile.com

برای این مقصود سری هم به سایت اسکای تیم می‌زنیم.
” به مقصود تبدیل شدن به یک عضو رسمی اسکای تیم، اعضای مشتاق آغاز لازم می باشد بالاترین سطح ایمنی، کیفیت، فناوری اطلاعات و استانداردهای خدمات مشتری را دریافت کنند. بیش از ۱۰۰ شرط عضویت که موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند.
برای مثال
عضویت در IOSA
دسترسی به سالن
به رسمیت شناختن نخبگان
با داشتن تیم حسابرسان خبره از شرکت‌های هواپیمایی عضو، اینکه آیا شرایط عضویت به وسیله‌ی متقاضی برآورده شده می باشد یا نه، مطالعه می گردد.”۱۰۴
ائتلاف وان ورد هم به همین شکل دارای شرایطی می باشد که متقاضی بایستی بتواند آن‌ها را برآورده کند. ایرلاین ها حتی بعد از عضویت هم بایستی بتوانند خود را در سطح بقیه‌ی ایرلاین های عضو نگه‌دارند.
۳-۹-۱-۱ فرایند پیوستن Air India به استار الیانس
فرایند پیوستن Air India به استار الیانس می‌تواند بهترین مثال برای این بحث باشد.Air India اولین ایرلاینی می باشد که تاکنون به یک ائتلاف دعوت شده می باشد و سپس توسط همان ائتلاف عضویتش تعلیق شده می باشد.
در دسامبر ۲۰۰۷ استار الیانس برای گسترش حضور خود را در شبه‌قاره هند، Air India را برای پیوستن به ائتلاف دعوت نمود. هرچند، مسائل مربوط به ارتقاء تکنولوژی و نرم‌افزار و عواقب ادغام با Indian Airlines، ورود آن‌ها را به ائتلاف به مدت سه سال و نیم به تعویق انداخت. در جولای ۲۰۱۱ و بعد از پایان یافتن ضرب العجل Air India برای پیوستن، استار الیانس اعلام نمود که عضویت آن‌ها را در ائتلاف تعلیق کرده می باشد. بخشی از بیانیه‌ی استار الیانس که جهت اعلام تعلیق همکاری ارائه گردید به صورت زیر می باشد.
” اعضای استار الیانس و Air India به گونه مشترک به این نتیجه رسیدندکه ادغام Air India به استار الیانس معلق گردد. این اتفاق به خاطر این بود که Air India نتوانست بر اساس توافقنامه دسامبر ۲۰۰۷ به تعهدات خود مبنی بر رسیدن به حداقل استاندارد های اتصال برسد.”
پیش روی Air India به این تصمیم اعتراض کرده و در کوشش می باشد که بتواند همه‌ی در خواست‌های استار الیانس را برآورده کند. البته آن‌ها تاکنون (۲۰۱۳) نزدیک به ۷بیلیون دلار! برای ارضا کردن شرایط ائتلاف هزینه کرده‌اند.۱۰۵
در نظر داشتن چند نکته در مورد فرایند فوق خالی از لطف نخواهد بود
پیشنهاددهنده‌ی ایجاد ائتلاف، استار الیانس می باشد. این به آن معناست که: اهمیت بازار و مسیرهای هوایی شبه‌قاره‌ی هند برای استار الیانس به حدی بالاست که آن‌ها حاضر می شوند خودشان به هند برای پیوستن به ائتلاف پیشنهاد دهند. در سال ۲۰۱۰، استار الیانس حتی کوشش خود برای قرار دادن فرودگاه ایندیرا گاندی۱۰۶ به عنوان قطب پروازی را آغاز نمود.
از سال ۲۰۰۷، Air India کوشش خود را برای رسیدن به دستورالعمل‌های مختلفی که برای عضویت توسط استار الیانس تعیین شده بود، آغاز نمود. کوشش‌های آن‌ها شامل بهبود عملکرد در انجام پروازهای سر وقت و بالا بردن اطمینان از آن و بالا بردن کیفیت خدمات تا حداقل استاندارد می‌گردید.
با در نظر داشتن هزینه‌های بالای سوخت و وام، حکومت هند در آوریل ۲۰۰۹ ، ۳۲ بیلیون روپیه به آن‌ها کمک نمود. همچنین در طی یک فرایند سه ساله آن‌ها ۴/۱ بیلیون دلار امریکا را برای ساختن بیمارستان مجهز هزینه کردند. درآمدها پیش روی هزینه‌های انجام‌گرفته چشمگیر نبود به طوری که در آخرین سال مالی (قبل از اعلام تعلیق) هواپیمایی هند نزدیک به ۱.۷۵ بیلیون دلار امریکا متضرر گردید.
علت های متعددی برای چرایی این موضوع اظهار شده می باشد؛ کیفیت پایین خدمات، اختلافات کارگری، عدم متناسب کردن سیستم های کامپیوتری با سایر اعضا، سو بهره گیری‌ی حکومت از حقوق سفر، فساد، دخالت دولت، ، مدیریت ضعیف، نبود رسانه‌های اجتماعی، جنبه‌ی سیاسی دادن به تصمیمات تجاری و بازاریابی بی‌اثر. نظاره می گردد که این علت های صرفاً مربوط به مسائل اقتصادی و سطح تکنولوژی موجود در هند نمی‌گردد.
از سویی دیگر با مطالعه‌ی فرایند پیوستن ایرلاین ها به ائتلاف‌های بزرگ بین‌المللی می‌توان این نکته را هم متوجه گردید که این ایرلاین ها آغاز در سطح پایین تری با ایرلاین های دیگر همکاری می‌کنند یا باهم ادغام می شوند و با بهبود وضعیت خود برای پیوستن به یکی از این ائتلاف‌ها کوشش می‌کنند. در این فرایند هم آغاز Air India و Indian Airlines باهم ادغام‌شده و بعد به دنبال ایجاد ائتلاف می طریقه.
مطالعه‌ی فرایند ائتلاف Air India با استار الیانس می‌تواند یک راهنمای مناسبی برای برآورد اندازه هزینه‌های پیوستن به یکی از ائتلاف‌های بزرگ باشد. اگر هدف ما پیوستن به یکی از این سه ائتلاف بزرگ باشد، آنگاه این تجربه نشان می‌دهد که برای رسیدن به این هدف، زمان و هزینه‌ی زیادی بایستی صرف بالا بردن کیفیت خدمات ایران ایر گردد. پایین آوردن اندازه تاخیر های پروازی، بالا بردن سطح سیستم های کامپیوتری، مجهز کردن سالن‌های فرودگاه‌ها، بالا بردن امنیت پروازی، ساختن هتل و بیمارستان مجهز در نزدیکی فرودگاه‌ها فقط بخشی از این هزینه‌ها هستند که رسیدن به آن‌ها یک برنامه‌ریزی چندین ساله و میلیاردها دلار سرمایه را می‌طلبد.
علاوه بر هزینه‌های بالا که اکثراً ناشی از پایین بودن سطح خدمات پروازی در ایران می باشد بایستی به مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حاکم بر ایران هم توجه نمود. برای مثال از لحاظ سیاسی می‌توان به تحریم‌هایی که علیه ایران در سطح بین‌المللی اعمال می گردد، تصریح نمود که قطعاً این تحریم‌ها باعث پایین آمدن سرعت حرکت ایران خواهد گردید. دولت بایستی بپذیرد که از دخالت مستقیم در امور ائتلاف بپرهیزد یا از وجه سیاسی دادن به کارهای ائتلاف دوری کند. از نظر فرهنگی ما با مسائلی مانند پوشش اسلامی، عدم سرو مشروبات الکلی و مانند این‌ها مواجه هستیم. علاوه بر آن، پیوستن به ائتلاف مستلزم این خواهد بود که مدیران از وجود نخبگان بهره گیری کنند و چگونگی‌ی انتخاب مدیران فعلی و زیردستان آن‌ها که غالباً بر اساس روابط می باشد، بایستی تغییر کند.( ائتلاف دیگر اجازه‌ی استخدام هر نیرویی را نخواهد داد و ایران بایستی اثبات کند که می‌تواند نیروهای مورد نیاز خود را تربیت کند.)
همچنین نبود ثبات اقتصادی در ایران مخصوصاً در نرخ ارز کار را سخت تر هم خواهد نمود. اما مسئله و مانع اصلی مقابل ایران برای پیوستن به ائتلاف‌ها، عدم توانایی ما در ارائه‌ی خدمات در سطح کشورهای عضو می باشد. شرطی که تمامی ائتلاف‌ها از آن به عنوان حداقل نیاز برای پیوستن به ائتلاف یاد می‌کنند. صنعت حمل‌ونقل هوایی ایران دارای تعمیر و نگهداری ضعیف، تأخیر فراوان پرواز و سیستم کامپیوتری ضعیف در

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   منبع پایان نامه درباره ارزیابی کیفی، اطلاع‌رسانی، مصرف‌کننده، ثبات مالی
دسته‌ها: No category

دیدگاهتان را بنویسید